I'm moving on

publicerat i Nicole;
Nu kommer det inlägget jag tänkt skriva för länge sen. 
 
Ännu en ridtermin har gått. Har jag lärt mig något? Nja.. Kanske lite. Har jag utvecklats? Jovisst, på Saga har jag utvecklats enormt i dressyren, precis som jag ville. 
 
Ridning för mig innebär att häst och ryttare komunicerar på ett sätt som är magiskt. Men det känner jag inte av på ridskolan. Att rida en gång i veckan på olika ponnyer är inte roligt. Hoppa 50-60 cm är inte roligt. Man ska njuta av ridningen, men jag gör inte det längre.
 
Jag har ridit i 8 år, jag har brunnit för häst sporten. Men gnistan börjar sakta slockna. Jag älskar hästar och har alltid gjort. Det är inte så att jag inte tycker om att rida mer, nej. Men jag börjar tappa intresse. Jag tror tiden för mig uppe på hästryggen är slut, för ett tag i alla fall. 
 
Som rubriken säger "I'm moving on".
 
Jag kommer alltid älska dessa underbara varelser. <3
 
/Nicole
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Merve C.:

Vad jobbigt att du tog en sån beslut.. men jag tror att du tänkt igenom det mycket.. men tänker du göra ngt annat istället för ridningen?

Kommentera inlägget här :