BÄSTA KÄNSLAN EVER! 18/03 -13

publicerat i Veckans ridpass;
Idag fick vi äntligen välja ponnyer som vanligt, inga utdelade eller lottade. Jag var näst sist (konstigt?) och tog Saga, älsklingen!
 
Ridpasset började lite sådär, jag hittade inte riktigt henne men efter ett tag så hade jag full kontroll. Vi minskade och ökade traven hela tiden. Vi red även på volterna en stor del av lektionen. Och eftersom hästarna stått hela helgen så var dom väldigt pigga och stela.
 
Hur som helst så är detta det bästa ridpasset jag någonsin ridit på Saga. Hon brukar ju vara som ett lok som bara springer på i galoppen. Det brukar kännas som att man nästan inte kan påverka den så mycket. Men OJ vad fin hon blev i galoppen! Nu jobbade hon verkligen tillsammans med sina bakben som oftast bara hänger med i galoppen. Det kanske låter som jag överdriver eller "skryter" men hon gick verkligen i en samlad galopp. Jag kunde öka och minska precis så mycket som jag ville.
 
Hela ridpasset kändes så magiskt på henne. Jag har aldrig lyckats få henne fin i galoppen, och nu har jag verkligen utvecklats på Saga, vilket var ett av mina mål 2013. Jag ska kämpa vidare på fina tjejen! <3
Bästaste Saga! Ville så gärna ha detta ridpass på film :/
/Nicole
 

Kommentera inlägget här :