Dressyr 11/03 -13

publicerat i Veckans ridpass;
Jag fick Lussan utdelat! Blev ganska chockad då jag ridit henne 1 gång innan och det var för snart 2 år sen :P Men jag var taggad till tusen. Lussan är härlig, absolut, men ändå ingen som hamnar på topp 5 placering i min lista. 
 
Som ruriken säger var det dressyr, vi red på volterna, bogen in osv. Hon var ganska stretig i början, men mjuknade upp riktigt bra i både traven och galoppen. Som Birgitta sa finns det inte så många duktiga grupper längre som verkligen "rider" hästarna ordentligt är det vi "mer duktiga" som får ta "smällen" av det. Alla hästar protesterade, det blev allt från små stegringar, sparkar, små galopp snuttar, ryggningar osv. som kom med på måndagens ridpass. 
 
Lussan var i alla fall riktigt duktig (fast protester) så jag är riktigt nöjd över ridpasset. Kan tänka mig att rida henne  idag faktiskt, men skulle även kunna rida Ivan och Arabella :D

 
/Nicole

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Melissa:

sv; Haha, man tackar! :D

Kommentera inlägget här :