I think i am moving on too...

publicerat i Alexandra;
Jag älskar att rida, jag älskar hästar och kommer alltid att göra det! Men nu när vår ridgrupp splittras så finns det inte riktigt någonstans jag kan ta vägen tyvärr. Häst är inget alternativ för mig då jag vet att det inte är samma sak som ponny, tro mig har testat. Ingen annan ridgrupp finns heller på rätt nivå så vad ska man göra?
 
Nu har jag missat ridningen ett antal veckor men konstigt nog har jag inte saknat det så mycket. Så nu börjar jag känna att ett liv utan ridningen inte skulle vara så jätte hemskt. Då Nicole nu ska sluta rida så funderar jag starkt på att också göra det. 
 
Hästsporten är ju inte direkt mitt liv utan bara en hobby som jag på min nivå inte kan utveckla mer, jo om jag kommer ända till en p5a men sen då? Köpa mig en egen häst, men nej den vägen vill jag inte gå igen så min tid är väl slut. Jag tar säkert upp ridningen nån gång förr eller senare, för visst kommer jag alltid att älska ridningen! Jag har alltid vetat att den tiden skulle komma när jag slutade med ridningen för man kan ju inte rida på ridskola i resten av sitt liv, men jag trodde inte att den skulle komma så tidigt. Men för nu är det nog slut :/
 
Ska iallafall försöka att ha någon bra sista lektion och sen säga hejdå till det livet....
 
/En med miljoner funderingar, A

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Melissa :

Det kan inte bli mer sorgligt, men jag förstår er väldigt väl. Hoppas att valet känns bra för er! :)

Kommentera inlägget här :